Zidul din Ierusalim


Am trecut printr-un bazar si-am ajuns la templul de pe dealul Golgotei. Unul dintre stalpii de sustinere, pe care toti il atingeau cu evlavie, am pus si eu manuta, recunosc, se spune ca ar fi crapat cand a murit Isus. La intrare e lespedea pe care a fost asezat trupul acestuia dupa ce l-au dat jos de pe cruce. Pe perete, cateva desene ilustreaza chinul prin care acesta a trecut. Mormantul e intr-o pestera deasupra careia s-a ridicat un mausoleu gigant. N-am intrat, era coada, si cel mic, ati ghicit, tipa! Singurele lui momente de acalmie au fost cand s-a catarat pe lespedea rece, unsa cu mir, in fata careia altii ingenuncheau si se rugau. Zidul Plangerii are crapaturile lipite cu biletele ce contin dorinte si rugaminti ale credinciosilor. Sotul meu impreuna cu cel mic s-au apropiat de zid pe partea interzisa barbatilor. Trebuiau sa mearga in stanga, dar n-au stiut. N-a inteles al meu barbat drag privirile celorlalti decat dupa ce s-au intors, iar ghida si-a cerut scuze ca nu a fost pe faza. Bine ca n-a fost mai grav. Poarta pe care se spune ca va veni din nou Mantuitorul a fost zidita, iar in fata ei, arabii au ridicat un cimitir. Pentru ca evreii nu trec prin cimitir. Gradina Ghetsimani, locul marilor Lui indoieli si cel de unde l-au ridicat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu